cara tanam pokok pudina


Kedua-duanya adalah pucuk yang membezakannya adalah pucuk matang dan pucuk tidak matang. Cara-cara tanam pudina menggunakan pucuk.


Pin On Tanaman

Saya guna tanah hitam je.

. Saya petik dari pokok pudina dan ambil yang hujung-hujung dah berjurai. Di sini saya terangkan cara mudah untuk menanam pudina di dalam bekas. 1252 Followers 316 Following 22 Posts - See Instagram photos and videos from Abdou A.

Pudina antara tanaman yang mudah untuk tanam. Pemilihan medium saya guna tanah sawit campur 2. Cara-cara tanam pudina menggunakan pucuk.

Langkahnya dikongsi oleh Pyan Sempoi. Dulu sikit saja daunnya dan kecil-kecil. Saya pilih pucuk matang saya ada sertakan gambar yang telah dilabel A dan B.

Sebelum ni dia guna cara ni tanam pokok sireh. Cara yang dikongsikan oleh puan Raudzah Arippin ini yang menggunakan kaedah hidroponik untuk tanam daun pudina di rumah. Gambar A merujuk kepada pucuk yang kurang matang batangnya berwarna.

5 Soalan lazim tentang menanam pudina di dalam rumah. Macam2 cara dah teknik tanam pudina saya cuba ini teknik yg paling menjadi. Ni sis share Cara Semai Daun Pudina Dari Keratan batang pudina.

28 Pudina hijau atau pudina Maghribi. 6 jenis tanaman penghalau serangga perosak. Cara semai pokok pudina guna keratan pucuk.

Nanti Kak Odah cari semula masa baru-baru buat. 51 Adakah tanaman pudina. Gambar A merujuk kepada pucuk yang kurang matang batangnya berwarna hijau.

4 Tumbuh pudina di dalam air. Pemilihan medium saya guna tanah sawit campur 2. Tapi kalau kawan2 buat jadi layu jangan la salahkan saya pulak ye Saya sekadar berkongsi pengalaman.

Simpulkan Batang Bagi Kukuh Tak Perlu SusahSusah Nak from wwwkeluargamy. Pudina halang lalat putih. Memang menarik sebab menurut beliau dengan teknik cara tanam pudina ini pokok pudina lebih kukuh dan cepat hidup.

Tapi aku tanam terus dalam. - Siram seminggu sekali. Sesiapa pun boleh mula menanam pudina hari ini.

4 Pokok Fiddle Leaf Fig. Kemudian sediakan bekas dan tanah. Kaedah tanamnya lebih kurang macam tanam daun kesum.

Teknik ni saya ambil dari group kbjts. Buat Air Pudina Lemon Nyamannya Blog. Tapi sebenarnya ada saja cara semula jadi yang boleh kita lakukan untuk elak penggunaan racun serangga ini.

23 pudina pisang. Khasiat Pokok Rosemary Herbs Rosemary Plants Pudina 6 Plants. Selepas mencatas pastikan kita membaja pudina kita.

Tapi aku tanam terus dalam tanah hitam. Batang yang dah keras sikit lebih mudah keluar akar berbanding yang bahagian pucuk. Di sini saya terangkan cara mudah untuk menanam pudina di dalam bekas.

Cuma keratan dan pucuk kemudian cucuk pada tanah. Kalau nak start tanam sendiri boleh beli keratan pudina segar atau beli anak pokok di nursery. Apabila kita lihat pokok pudina mula menjalar cantas sehingga menjadi pendek sekitar 10-15 cm.

Ia merupakan sejenis herba yang berasal dari keluarga Labiatae dan ia tergolong dalam spesies mentha. Ambil Pucuk Batang Pudina. Buang daun bahagian bawah sisakan pucuk 2 helaiPotong separuh daun tu.

Kita tidak perlu bersusah payah menanam pudina di atas tanah atau batas. 31 Potong dan potong. Cara nak tanam pudina ini juga mudah.

DAUN PUDINA Mentha piperita atau dalam bahasa Inggeris disebut Mentha sahaja merupakan sejenis tumbuhan herba yang banyak kegunaannya. Caranya tanam 6 jenis tanaman penghalau serangga perosak dalam kebun. Saya pilih pucuk matang saya ada sertakan gambar yang telah dilabel A dan BKedua-duanya adalah pucuk yang membezakannya adalah pucuk matang dan pucuk tidak matang.

Cara-cara menanam pokok pudina Ada orang kata rendam dulu batangnya sampai keluar tunas akar. Ini Khasiat Daun Pudina dan Cara Tanam Dalam Pasu. Saya kongsikan cara tanam pokok pudina guna keratan batang buat pengakaran terlebih dahulukeratan batang diambil dari pokok induk dan.

Asapkan Pokok Waktu Petang Cara Mudah Halau Ulat Serangga Perosak Tanaman. 3 Bagaimana untuk menjaga tumbuhan pudina dalaman anda. Saya petik dari pokok ambil yang hujung2 dah berjurai.

Pilih ranting yang sihat berdaun lebar. 3 Pokok Labah-Labah - Cahaya matahari penuh dan tidak terus. Selepas mencatas pastikan.

Pokok pudina ini saya tanam secara hidroponik ringkas ikut panduan di youtube. Apabila kita lihat pokok pudina mula menjalar cantas sehingga menjadi pendek sekitar 10-15 cm. Pudina sukakan tanah yang lembab.

Terdapat berbagai jenis pudina di seluruh dunia diantaranya dikenali sebagai Jenis Mentha spicata. 1 Pokok Lidah JinLidah Mertua - Cahaya matahari penuh dan tidak terus. Saya kongsikan CARA TANAM POKOK PUDINA GUNA KERATAN BATANG BUAT PENGAKARAN TERLEBIH DAHULUKeratan batang diambil dari pokok induk dan dibuat pengakaran me.


द न म द ब र द ज य ग ल ब क प ध म और प ए ढ र स र फ ल Rose Plant Summer Care Tips Youtube Planting Roses Plant Care Plants


Tanam Pokok Kunyit Punyalah Senang Beli Kunyit Hidup Biar Bertunas Tanam Vanilla Kismis Ide Berkebun Tanaman Kunyit


From Famf Tower Dari Kebun Pokok Pudina Aduka Plant Leaves Little Garden Plants


բույսերը ջրիր այս պարզ միջոցով արագ աճը փարթամ ծաղկումը երաշխավորված են Plants


การต ดแต งผ กปล ง ให แตกยอดและแขนงเพ มมากข น Youtube


Pin On The Eco Living For Everyone


How To Update Mozilla Firefox Computer Technology Pc Tech Software Programmer Thecomputers Saved Passwords Browsing History Toolbar


Pudina 6 Plants


Menanam Bayam Cabut Bisa Dilakukan Sendiri Dirumah Secara Mudah Bagi Pemula Cara Menanam Digelas Youtube Taman Buah Menanam Sayuran Menanam Bunga


Pokok Daun Sup Serikan Laman Rumah Ni Cara Keluarga Ni Semai Benih Keluarga Benih Tanaman Benih Tanaman


Google Removes Nearly 600 Apps From The Play Store Over Annoying Ads Google Play Store Play Store App Google Play Apps


Cara Menjadi Tanam Pudina Agar Subur Paling Best Tak Perlu Susah Susah Nak Jaga Keluarga Kesuburan Tanaman Sabut

Related : cara tanam pokok pudina.